Player
LIVE SEIT 01:00
Zur Zeit spielt Literarisches Cafe. Bei klick auf den Button öffnet sich der Player in einem neuen Fenster
BIS 02:30
radia
Zur Übersichtsseite von radia.
Sendung vom 06.12.2007 15:00:

murmer (framework fm/ resonance) live im studio

präsentiert von 'Shut up and Listen!' - festival für soundscape, field recording und phonographie www.sp-ce.net

Shut up and Listen! geht 2007 in seine zweite Saison. Nach dem Schwerpunkt „Hörspiel, Radiokunst und Akusmatische Musik“ beim vorjährigen Festival steht in diesem Jahr eine weitere aktuelle Ausprägung der zeitgenössischen Musikpraxis im Mittelpunkt: „Soundscape - Field Recording - Phonography“ sind drei verwandte und relativ junge Begriffe, welche die musikalische und (klang-) künstlerische Auseinandersetzung mit environmentalen, „alltäglichen“ Klangsituationen zum Thema haben. Die künstlerische Beschäftigung mit der akustischen Umwelt zieht sich auch über (sowieso längst obsolete) Genregrenzen hinweg: von zeitgenössischer Musik über Klangkunst bis hin zu Medienkunstprojekten.
veranstaltungsort: raum35, theresianumgasse 35, 1040 wien
http://www.sp-ce.net/sual/2007/sual07.html


framework has been on the air on london’s resonancefm since june, 2002, featuring regular editions of field recordings and field recording based composition, live on-air performances, and special editions such as framework:focus (which features the work of a single artist, project or theme), and framework:afield (a series of programs produced by guest artists from around the world). framework supports both established artists and novice enthusiasts, and much of it’s material is provided by inspired listeners. the name of the program derives from a photographic metaphor, implying a concentration on the framing, capture and presentation of found sound, or phonography.
http://www.resonancefm.com/framework


Patrick McGinley (aka murmer)
is an american born sound and performance artist who has lived and worked in europe since 1996. his work concentrates on the framing of sounds from our environment which normally pass through our ears unnoticed and unremarked, but which out of context become unrecognisable, alien and extraordinary: crackling charcoal, a squeaking escalator, a buzzing insect, or one’s own breath. his live performances attempt to integrate and resonate found sounds, found objects, specific spaces, and moments in time, in order to create a direct and visceral link with an audience and location.

http://www.murmerings.com